6 najvažnijih trendova društvenih mreža i utjecaja u 2023
Koliko su važni trendovi na društvenim mrežama?
Korištenje društvenim mreža će se zadržati na uzlaznoj putanji i u 2023 godini. Divovi u svijetu društvenih mreža poput Facebook-a i Instagrama koji se u Hrvatskoj najviše koriste (1,75 milijuna Facebook korisnika i 1,32 milijuna korisnika Instagram-a) neće samo tako nestati iako konkurencija postaje sve veća. I dok smo se zadnjih godina susretali s jako puno negativnih kritika vezano za navedene društvene mreže, konstantne promjene tjeraju većinu da ostanu prisutni i da i dalje ostavljaju svoji digitalni trag. Koliko su važni trendovi na društvenim mrežama? Veoma.
One su danas puno više od osnovnog alata za povezivanje ljudi, one nam također koriste kao alat promocije, kupnje, prodaje. Statistike broje kako se korištenje društvenih mreža povećalo protekle tri godine, a sve “zahvaljujući” pandemiji, lockdown-u i problemima s opskrbnim lancima. Iako se sada radi navedenog borimo s inflacijom, dobra stvar je što potrošači postaju zahtjevniji, sve se više okreću online kupovinama, žele što više informacija o određenim proizvodima. Trendovi većinom kreču od društvenih platformi, i zato je bitno da svoje poslovanje usmjerite prema online potrošačima. Ulaganje u online prisutnost nam se itekako može isplatiti, prvenstveno zato jer ostvarujemo osobniji kontakt s našim krajnjim potrošačima.
Ključni trendovi na društvenim mrežama u 2023 godini
Trendovi ne znače nužno da moramo pratiti najnovije Hashtagove i konstantno gledati što konkurencija radi, već znači da moramo obratiti pažnju na to kako ostati pri vrhu. Ključni trendovi na društvenim mrežama: Kupnja preko društvenih mreža – Prethodne godine je čak 2 milijarde ljudi kupovalo neki proizvod ili sadržaj preko društvenih mreža. Ovo je do tri puta više nego kupnja preko e trgovina. Kako će troškovi rasti, ljudi će biti u sve većoj potražnji za povoljnijim kupnjama i cijenama, što znači da će se mnogi okretati najjednostavnijim principima kupnje.
Online kupnja preko društvenih mreža se sviđa mnogima, razlog tome je sama jednostavnost pregleda i jednostavni proces kupnje. Kupnje se odvijaju preko oglasa ili direktnim kontaktom, a vjeruje se kako će društvene mreže još više olakšati kupnju i prilagoditi nove značajke koje će lakše navigirati potencijalne kupce. Troškovi oglašavanja na društvenim mrežama rastu – Riječ je o pomalo negativnom trendu. Riječ je o dugoročnijem trendu na društvenim mrežama koji traje već neko vrijeme, i marketinški stručnjaci upozoravaju da se on i dalje rasti. Bez obzira na nove troškove, moramo uzeti u obzir kako potražnja za digitalnim oglasima raste. Ovakva vrsta oglasa je najskuplja, ali najisplativija.
Korištenje sadržaja od korisnika – Riječ je o odličnoj marketinškoj strategiji. Vidimo kako sve influencera reklamira određeni proizvod ili uslugu, sve s ciljem kako bi se predstavio određeni brend. Ovakav tip trenda je mnogima donio puno veći ROI nego kod tradicionalnijeg obila oglašavanja. Također, važno je spomenuti i employer branding. Dobro korisničko iskustvo – Ostvarivanje brzog i kvalitetnog kontakta je oduvijek bila bitna stavka kupcima, potrošačima. Za sada, jedini način za kontaktiranje preko društvenih mreža su direct message-s, no susrećemo se sa sve većim trendom gdje razne kompanije ili privatne osobe ostavljaju svoju mail adresu ili telefonski broj.
Povjerenje i autentičnost – Ukoliko predstavljate nešto na društvenim mrežama, tada to mora biti odrađeno s autentičnošću. Kupci se ne povezuju s proizvodima koji samo naglašavaju svoje prednosti. Korisne informacije su veoma bitne, kao i određena emocionalna povezanost. Na kraju dana, kupci se vežu za predstavljanje, ne sami brend.
Zanimljiv sadržaj – Na posljetku, na društvenim mrežama moramo dijeliti zanimljiv sadržaj koji donosi u jednu ruku zabavu te inspiraciju. U primjeru, vertikalni video format kratkog sadržaja posljednje dvije godine čini veliku razliku u reklamiranju (Instagram Reels ili Tik Tok). Povezivanje više društvenim mreža je također dobra i poželjna stavka, no imajte na umu da sadržaj mora biti kvalitetan te prilagođen. Za kraj, važno je napomenuti i dobru vlastitu web stranicu i odlično odrađenu SEO optimizaciju koja vas stavlja na vrh pretraživanja.
Da li trendovi na društvenim mrežama mogu utjecati na vaše poslovanje?
Danas razlikujemo svije vrste kompanija, one koje prate trendove i one koje sve prepuštaju slučaju. Da li trendovi na društvenim mrežama mogu utjecati na vaše poslovanje? Svakako. Ako se ne ističete od konkurencije na tržištu, tada možete doživjeti veliki pad u poslovanju. Prema istraživanjima HubSpota koje je provedeno na više od 1000 stručnjaka u prodaji, izdvajanje od konkurencije je najteži izazov mnogima, osobito sada u doba digitalizacije kada je bitno kreirati što više sadržaja. Što učiniti? Budimo realni, nova tržišta otvaraju i nova radna mjesta, stoga se preporučuje zaposlenje online prodajnih agenata ili Social Media Meneger-a koji će voditi brigu o sadržaju na društvenim mrežama.
Danas se tvrtka razlikuje po svojim specifičnim vrijednostima, a moramo biti svjesni da je prodajni proces najveća razlika na kraju dana. Kako prilagoditi svoje poslovanje trendovima? Za početak, trendovi se često mijenjaju i morate biti svjesni da li je to dobro ili ne za vašu uslugu ili proizvod. Također, bitno je vidjeti kakav je trend u području vašeg poslovanja, što vaši krajnji kupci zapravo žele, tko su vam konkurenti i kako se oni zapravo predstavljaju. Možda vam sve to djeluje kao jako puno detalja na koje treba obratiti pažnju, no morate imati na umu da online poslovanje, osobito preko društvenih mreža je puno više od pukog oglašavanja.
Tagovi: